Wielu przedsiębiorców ma problemy z tym, żeby utrzymać swój biznes w dobrym stanie – i nic w tym dziwnego, w końcu bardzo łatwo jest przecież spaść z konia, podczas gdy każdy ruch jest ograniczany jak tylko na to pozwala rząd. Jak więc utrzymać swój biznes w dobrym stanie pod koniec kwarantanny?

Biznesy nadal mają ciężko
Decyzja rządu o przymusowym zamykaniu restauracji i ośrodków kultury zaszokowała nie tylko przedsiębiorców, ale także ich klientów. Niektórzy właściciele zdecydowali się zawiesić swoją działalność na zawsze, jednakże większość z nich wykorzystała obecną sytuację i zdecydowała się nieco zmienić postać swojej działalności. Wielu z nich zastosowało mechanizm wysyłania posiłków prosto pod drzwi klienta.
Jedzenie na pod same drzwi
Takie rozwiązanie może pomóc odsunąć widmo zamknięcia swojego biznesu w czasie pandemii oraz zatrzymać pracowników i klientów w biznesie. To też dobry moment, aby przedstawić specjalne oferty dla seniorów. W końcu wiele dzieci wykupuje swoim rodzicom posiłki, więc może warto jest pomyśleć o tym, aby pierwszym 20 klientom dać rabat, po to aby przekonać ich do wykorzystania tego sposobu na to, aby nie narażać ich rodziców na potencjalne zarażenie.
Odpowiednia reklama pomoże ci zachować twój biznes
Nieważne, czy prowadzisz normalną firmę, restaurację czy też na przykład warsztat samochodowy, w czasach koronawirusa warto jest mieć dobrze przygotowaną, firmową stronę internetową lub firmowy fanpage na Facebooku. Warto też mieć terminal do płatności kartą, a klienci, którzy planują regularnie zamawiać jedzenie w tej formie, powinni mieć możliwość wykupienia usług abonamentowych. Dzięki temu płatność otrzymasz z kilkudniowym wyprzedzeniem, a Twoi klienci otrzymają posiłek zawsze na czas. To bardzo skuteczny sposób na to, aby zapewnić sobie stałe źródło dochodów, kiedy twój sektor biznesowy tak bardzo cierpi, bo w końcu jeśli klient jest zadowolony z obsługi oraz włączy to w swoją rutynę, to musi stać się naprawdę coś wyjątkowego, żeby zrezygnował z tej oferty. Dlatego też pamiętaj o tym, aby mimo stałego źródła dochodu co jakiś czas pokazywać klientowi, że twoja oferta jest nadal tego warta. Możesz to zrobić np. za pomocą vouchera, kiedy na przykład zbliżają się urodziny twojego klienta (no i masz te dane) lub też przy okazji jakiegoś święta, np. Bożego narodzenia.
W ten sposób na pewno pomożesz sobie przetrwać ten trudny okres w czasie pandemii, nie mówiąc o rozszerzeniu swojej oferty na różne horyzonty.