Faktycznie niewiele firm zdecydowało się na takie działania, aby założyć własny „biznes” w Internecie, ale firmy, które z sukcesem wprowadziły biznes, zostały docenione, a większość z nich stała się wielkimi przedsiębiorstwami rozsianymi po całym kraju. Ale czy jako firma usługowa warto mieć własną stronę internetową?

Strona internetowa to szansa dla ciebie
Obecna pandemia jest najlepszym dowodem na to, że firmy, które nie istniały w Internecie lub firmy, które w ogóle nie dbały o swoje strony internetowe, upadły lub zawiesiły działalność, zanim wirus Wuhan stał się popularny. Jednak nie wiadomo jeszcze, że rok zajmie dwa tygodnie. W tym czasie firmy, które od dawna działały w Internecie, dobrze pracowały w internecie i prowadziły normalne interesy, sytuacja była lepsza niż zwykle, nawet dlatego, że ludzie siedzieli w domu. To tylko pokazuje, jak ważne jest posiadanie strony internetowej nie tylko dla firm korzystających z usług online, ale także dla firm, które docelowo obsługują klientów w sklepach.
Jaki budżet powinno się na to przeznaczyć?
W teorii można sobie wyobrazić wydawanie tysięcy złotych na odpowiednie kampanie, ale większość ludzi to mikroprzedsiębiorcy i nie chcą wydawać pieniędzy na reklamę, ponieważ uważają, że to nie jest dla nich dobre. Oczywiście to błąd, bo odpowiednio przygotowana strona w temacie „siedzimy” potrafi zdziałać cuda – biegle prowadzona może przyciągnąć sens do konkretnego tematu z określonej branży (np. IT, muzyka czy sztuka). Wcale też nie musimy się ograniczać do jednego tematu, ponieważ biznes prowadzony ,,po ludzku” jest o wiele bardziej chętnie odwiedzany, niż ten, który jest suchy oraz ,,sztywny”. Pewnie każdy zetknął się z taką firmą – nazwa może kończyć się na „ex”, właściciel to okropny burak i w ogóle kupienie czegoś brzmi jak przysługa przedsiębiorcy. Oczywiście nie będziemy nikogo wskazywać palcem, ale prawie każdy w Polsce zna ten stereotyp. Dlatego też, wybierz kwotę, którą uznasz za odpowiednią, a następnie przygotuj taką kampanię – i później tylko monitoruj jej sukces bądź porażkę.